Färgläggning - fail

Tjosan!

Idag provade jag för första gången att färglägga med akvarellpennor. Jag har haft dom pennorna i mååånga år, men har aldrig använt dom så som man ska. Jag tror det var nån julafton som jag fick dom. Nåt sånt stort set med maaassor av olika sorters pennor. Men jag märkte då att det företaget gillade kvantitet före kvalitet. Stiften gick av och det blev inte bra någonstans, så ja, de liksom spreds för vinden och jag har bara... tja, 7-8 stycken kvar.
Så idag eller igår så såg jag en som färglade en bild med akvarellpennor/water colour pencils och då kom jag på att jag har ju faktiskt några såna. Heh. Jag gjorde så gott jag kunde på bilden nedanför i alla fall. Med en stämpeldyna som inte är vattenbeständig. :) Så lite smudge blev det allt. Haha.
Så på min inköpslista står alltså ett set med akvarellpennor och en ny stämpeldyna som tål vatten. Tips någon på en bra?

Jag har ju inte så många färger så det blev ganska mycket grönt och blått. :/ 
Och orange.

1 kommentar:

  1. Versa color är stämpeln jag använder den ska vara vattentålig och användas vid embossing.
    Jag har haft mina akvarellpennor ett år till just detta ändamålet, men som dej har jag inte fått tummen ur :P. Ska färglägga några bilder lagom till maran :)

    SvaraRadera