Egen lightbox

Jag har gjort en egen lightbox! Wihoo!

Jag skar ut sidorna på en Harald Nyborg flyttlåda. Storlek liten, och sen fäste jag servetter på sidorna för att det ska bli ett mildare ljus... eller hus man ska säga. Sen satte jag i ett A3 papper inuti. Klar! Dock har jag inte så jättebra belysning för att det ska fungera så jättebra.
Och konstruktionen är inte jättestabil heller. Och servetterna går sönder lätt..... ^^ Haha.
Tobbe tyckte att jag kunde göra en i något annat material. Typ plast och trä.
Det får väl bli något sånt när jag tröttnat på att laga hål i pappret och sådär... Samt att själva lådan säckar ihop lite på sidorna.








 Slänger in ett kort som jag gjorde för ett litet tag sen också.


1 kommentar:

  1. Jag har gjort en lightbox med papper runt om som jag kan plocka ihop. En sån här alltså: http://sanglertochjag.blogspot.se/2013/06/tutorial-att-fota-inomhus.html
    Men denna ser mycket bättre ut :). Varför inte ta vanligt vitt papper där det är servett? Tankar som flyger ;)

    SvaraRadera